Isnin, Januari 03, 2011

Selamat Tahun Baru 2011


1. Selamat Tahun Baru 2011 dan selamat tinggat tahun 2010. Apabila umur semakin meningkat terasa sangat yang masa semakin pantas. Ada saja perkara2 yang tak dapat dilaksanakan langsung menjadikan ianya azam tahun baru, Ada ke aku azam tahun baru? Ntahlah apa yang aku dapat doakan adalah hari esok adalah lebih baik dari semalam.

2. Melihat cara sambutan tahun baru membuatkan aku meluat dan menyampah kerana dah byk kita tersisih dari agama. Siaran tv pun boleh tunjuk cara sambutan di Bukit Bintang dengan cara bermandikan buih...Kenapa tak tunjukkan ramai2 bersolat hajat ker, solat akhir tahun ker....ntahlah apa nak jadi dengan Malaysia yang ku sayang ni...

3. Apa pun aku bersyukur kerana ditempat yang aku tinggal masih lagi adat dan agama dipelihara..gejala2 sosial masih kurang dan hidup kejiranan masih lagi kuat sesamanya...Oklah nak sambung buat kerja....

Assalamualaikum


Facebook Comments


0 ulasan:

Catat Ulasan